fredag 4. august 2017

"Gled dere" er et bud!

av Eldste Aimilianos Mitilianos

Åpner du Det nye testament vil du finne bud fra den første siden til den siste. Når Paulus sier Gled dere alltid i Herren! Igjen vil jeg si: Gled dere og La alle mennesker få merke at dere er vennlige (Fil. 4, 4), tror du at dette er valgfritt? Tenker du: Jeg kan ha glede når jeg selv vil, men når jeg ikke føler for det, da kan jeg være bedrøvet? Nei, «Gled dere» er et bud! Du må være en gledelig kristen, en blid kristen. Dersom du ikke er en blid kristen, vet du ikke hva det vil si å være kristen. Du forstår ikke hva det betyr å være et frikjøpt menneske. Du forstår ikke at Gud har gitt deg og meg et privilegium. Jeg er privilegert fordi Gud har adoptert meg. Jeg er Hans barn ved nåde og Han gir meg velsignelse. Hvis jeg nå har alt dette samt den store forhåpning om Guds Rike, si meg, hvordan kan jeg da være bedrøvet og trist? Hva sier Paulus? Sier han ikke at vi burde glede oss i håpet? Selv om vi bare har håpet om Guds Rike burde vi hoppe av glede, sier han, med glede over troen og håpet (Rom. 5, 2; 8, 28; 2, 12).

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar